МЕДИЦИНА

Дата: 23.01.2021 10:24
Кількість переглядів: 344

ЕКСТРЕНА ЗНОВУ ПРАЦЮЄ!

Пункт базування екстреної медичної допомоги знову запрацював у Студениківській ОТГ. Уже кілька днів медики чергують у своєму звичному режимі в улюбленому приміщенні. Усі неприємності, пов’язані із автомобілями, уже позаду, попереду, сподіваються працівники екстреної допомоги, спокійні дні чергування. Нагадаємо, що Пункт базування з’явився у Студениках у 2018 році, завдяки співпраці керівництва громади із благодійниками, керівниками промислових та сільськогосподарських підприємств. Саме вони повністю обладнали частину будівлі, що раніше належала Амбулаторії, створивши усі умови для комфортної роботи медичних працівників. За цей час у приміщенні нічого не змінилося, окрім того, що медики отримали новий санітарний автомобіль і номер нашої бригади тепер 703.Запам’ятати легко, бо 7 – це щасливе число, а 03 раніше був номер «швидкої».

«Жителі вітають 703-ю із поверненням. Треба сказати, що із виїзною бригадою медиків у громаді, ми почуваємо себе значно спокійніше. Дуже вдячні головному лікарю Переяслав-Хмельницької станції екстреної медичної допомоги Мирославу Михайловичу Демківу та усім працівникам екстреної медичної допомоги за допомогу у відновленні функціонування служби. Відповідно до наших домовленостей, екстрена допомога обслуговуватиме і виклики невідкладної допомоги, тільки із тією різницею, що громада, поки не було «швидкої», значно збільшилася. Наразі у медиків є все необхідне для роботи у непростих умовах ковідної реальності. Є стаціонарні та мобільні кисневі балони, відповідне оснащення для надання невідкладної допомоги при серцево-судинних захворюваннях, а машина систематично проходить санітарну обробку. Бажаємо медикам спокійного чергування, а жителям бути здоровими», - зазначила голова Студениківської ОТГ Марія Олександрівна Лях.

Однак у самій службі багато чого змінилося. Кабінет міністрів затвердив постанову, відповідно до якої бригади швидкої допомоги будуть приїжджати до пацієнтів за пріоритетом. Також було встановлено нові критерії для оцінювання поганого самопочуття залежно від стану. Нові критерії набули чинності з 1 січня 2021 року.

Кабмін поділив звернення українців до швидкої на чотири критерії залежно від стану пацієнта:

• критичні

• екстрені

• неекстрені

• непрофільні

Диспетчер прийому виклику оперативно-диспетчерської служби центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф має визначити стан пацієнта та обставини.

Якщо стан критичний - норматив прибуття становить 10 хвилин з моменту надходження звернення до диспетчера.

Якщо звернення належить до категорії екстрених - то доведеться чекати 20 хвилин.

Звернення хворих або потерпілих визнаються критичними при невідкладних станах, що безпосередньо загрожують життю, потребують реанімації. Критичні випадки:

• супроводжуються відсутністю дихання, неефективним диханням або ознаками масивної кровотечі чи крововтрати;

• зумовлені усіма видами травм, впливом зовнішніх факторів (ураження струмом, блискавкою тощо), інтоксикацією та отруєнням, гострими хронічними захворюваннями. До екстрених належать звернення щодо потерпілих при невідкладних станах, що несуть загрозу життю та здоров'ю і можуть призвести до різкого погіршення стану, якщо допомогу надати невчасно. Екстрені звернення супроводжуються:

• порушенням свідомості;

• ознаками кровотечі;

• ознаками гострого коронарного синдрому;

• ознаками гострого мозкового інсульту;

• розладами дихання;

• зумовлені усіма видами травм, впливом зовнішніх факторів (ураження струмом, блискавкою);

• інтоксикацією та отруєнням, гострими хронічними захворюваннями. Звернення неекстрені - це виклики щодо потерпілого чи хворого, стан якого не є невідкладним, і відтермінування надання медичної допомоги не призведе до погіршення стану здоров'я. Однак хворий потребує оцінювання стану здоров'я. Непрофільні звернення - виклики щодо потерпілих або хворих, стан яких не є невідкладним. Хворий не потребує оцінювання стану на місці.

Так як у Студениківській громаді укладено договір на надання послуг також неекстреного характеру, то ним визначено механізм надання медичної допомоги в цих випадках. До таких пацієнтів виїжджають бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги протягом години з моменту отримання звернення. Вартість надання таких послуг відшкодовується із бюджету громади. Звірка витрат проводиться щомісячно, залежно від викликів.

Щоб викликати швидку слід набрати один із номерів зі стаціонарного, мобільного (навіть без сім-карти):

• 103 – виклик швидкої допомоги;

• 10003 і (096) 561-39-77 – доступні для абонентів "Київстар" (перший номер – для SMS від слабочуючих людей);

• 112 – єдиний номер для виклику всіх екстрених служб пожежної, поліції, швидкої.

Номер 112 діє в Україні з 2009 року для виклику всіх екстрених служб, серед них поліція, швидка допомога, служба порятунку, газова служба. Вам буде необхідно лише коротко описати диспетчеру причину виклику і назвати адресу, за якою має приїхати допомога, а також своє прізвище, ім'я, номер телефону. Дійсний для всіх операторів мобільного зв'язку.

На час наших відвідин у працівників 703 якраз завершилася перезміна і на чергування заступили дуже красиві парамедики. Нехай їм легко працюється, щоб було поменше критичних викликів, а всі жителі якомога менше потребували їх професійної діяльності!


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь