ОСВІТА
У ІРЦ ВАЖЛИВЕ СЛОВО –РЕСУРСНИЙ
Інклюзивно- ресурсний центр діє у Студениківській громаді майже три роки, за цей час через дбайливі руки його спеціалістів пройшли десятки діточок. Головним у своїй роботі педагоги вважають чуйне і уважне ставлення до дитини, пошук індивідуального підходу до кожного маляти. Наразі у центрі працює вчитель – дефектолог та логопед, практичний психолог, вчитель – реабілітолог, очолює центр Ірина Юріївна Бідюк.
«Кожного разу відвідування Центру для мене маленька радість, - каже голова Студениківської громади Марія Лях. Пам’ятаю, як важко ми «пробивали» необхідність його існування у громаді. Сьогодні нікого не треба переконувати у цьому. Обладнаний за усіма вимогами, забезпечений професійними кадрами, Центр допоміг покращити свої навики не одній дитині. Ми щасливі, що карантинні обмеження дали нам змогу долучити до занять у центрі і школярів із тих сіл, що приєдналися. Наразі на перше заняття приїхали діти із села Пристроми. І як ми бачимо дуже швидко освоїлися і звикли до педагогів. На мою думку, у назві Центру слово ресурсний так само важливе, як і інклюзія. Якщо хоч одна дитина отримає можливість покращити свої ресурси – мовленнєві, рухові, поведінкові, - це уже буде досягненням», - зазначає Марія Олександрівна.
Наразі до центру приїхали не всі дітки, регулярні заняття почнуться із наступного четверга, всього буде 9 діток. Частина діток має вади мовлення і вони працюватимуть із логопедом, інші – із реабілітологом, тобто дітки, що мають проблеми із опорно-руховим апаратом. Сказати, що сьогодні це проблема, - не сказати нічого: сидіння за телефонами та комп’ютерами і малорухомий спосіб життя, аж ніяк не допомагають школярам рости здоровими, тому такі заняття потрібні багатьом. Для кожної дитини буде складена індивідуальна програма занять із врахуванням особливостей школяра.
Водночас і дітей, які мають мовленнєві вади, теж немало. Як каже вчитель логопед-дефектолог Тетяна Єфремівна Турутя, зараз це вже двадцять дітей, у минулому було сорок. Але ще обстеження не пройшли школярі Семенівки. Зменшення досягнуто завдяки тому, що деякі зі школярів пройшли курс навчання ще у садочку.
Ви не можете собі уявити скільки радості у дитини, коли вона може вимовляти усі звуки і нічим не відрізняється від однолітків. «Я радію, що зараз у мене відсутні діти із середньої школи, залишилася тільки початкова, це означає, що наші зусилля не даремні. Це складна і напружена робота і для наставника, і для дитини, і для батьків, бо саме від нашої співпраці залежить швидкість навчання, а часто і соціалізація дитини у шкільному середовищі».
ІРЦ чекає діточок із Семенівки і розробляє індивідуальні програми занять для кожного.