ІНФОРМАЦІЯ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ

Дата: 01.08.2018 11:08
Кількість переглядів: 422

УПРАВЛІННЯ ВИКОНАВЧОЇ ДИРЕКЦІЇ ФОНДУ

У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

 

 

вул. Т. Строкача, 2,  м. Київ, 03148, тел. +38 (044) 403-82-30, e-mail: kr@fssu.gov.ua, org.kr@fssu.gov.ua

 

 

Виробничий травматизм і профілактика страхових випадків у першому півріччі 2018 року

 

Як повідомив начальник відділу з профілактики страхових випадків управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області Олексій Савченко, протягом І півріччя 2018 року до відділень надійшло 111 повідомлень про нещасні випадки на виробництві, в яких постраждало 116 осіб. За несвоєчасне повідомлення про нещасні випадки на виробництві службою страхових експертів з охорони праці складено 9 протоколів про адміністративні правопорушення, передбачених статтею 165-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

За його словами, в суб’єктів господарювання Київської області не було жодного випадку професійного захворювання з початку поточного року. Страхові експерти з охорони праці взяли участь у розслідуванні 115 нещасних випадків, в тому числі 5 групових, 17 нещасних випадків із смертельним наслідком, 9 випадків смерті на підприємстві, 4 нещасних випадків з можливою інвалідністю. Завершено розслідування 106 нещасних випадків, з яких 100 визнано страховими (складено акти за формою Н-1). 

Олексій Савченко додав, що кількість осіб, що постраждали в страхових нещасних випадках, залишилась на рівні аналогічного періоду попереднього року. Кількість постраждалих із смертельним наслідком збільшилась на 25%.

Найбільше постраждало працівників у страхових випадках, що сталися на підприємствах, зареєстрованих у Броварському (27), Києво-Святошинському (16) районах та м. Біла Церква (12).

За видом економічної діяльності найбільше травмовано працівників у страхових випадках, що сталися на підприємствах в таких галузях, як:

  • постачання електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря (16 проти 9);
  • виробництво харчових продуктів, напоїв і тютюнових виробів (12 проти 9);
  • сільське господарство, лісове господарство та рибне господарство (10 проти 11);
  • будівництво (10 проти 13);
  • транспорт, складське господарство, поштова та кур'єрська діяльність (10 проти 5).

За видами подій, що призвели до настання нещасного випадку, найбільше є такі:

  • дія рухомих і таких, що обертаються, деталей обладнання, машин і механізмів (18 проти 14);
  • пригоди (події) на транспорті (15 проти 0);
  • падіння потерпілого з висоти (13 проти 10);
  • падіння потерпілого під час пересування (11 проти 25).

За цими видами подій сталося майже 60% всіх страхових нещасних випадків, що зареєстровані у першому півріччі 2018 року.

Основними причинами настання нещасних випадків є:

  • невиконання вимог інструкцій з охорони праці (27 проти 21);
  • порушення вимог безпеки під час експлуатації транспортних засобів (15 проти 4).

З цих причин травмовано понад 40% потерпілих в страхових нещасних випадках працівників.

У першому півріччі поточного року страховими експертами з охорони праці управління здійснено 185 перевірок суб’єктів господарювання Київщини щодо стану профілактичної роботи зі створення здорових та безпечних умов праці, в тому числі 7 позапланових перевірок підприємств, де сталися нещасні випадки на виробництві.

За результатами заходів виявлено 866 порушення законодавства про охорону праці. Внесено 180 подань роботодавцям про порушення законодавства про охорону праці, складено 9 протоколів про адміністративні правопорушення за несвоєчасне повідомлення про нещасний випадок на виробництві.

З метою надання роботодавцям допомоги у вирішенні питань збереження здоров’я людини та забезпечення безпеки праці, страхові експерти надали понад 300 консультацій з питань охорони праці та соціального страхування від нещасних випадків, взяли участь у проведенні 141 семінару, нарад, «круглих столів» та конкурсів; взяли участь у вивченні та поширенні позитивного досвіду профілактичної роботі на 31 підприємстві, у 45 комісіях з питань охорони праці, в розробленні 80 нормативних актів про охорону праці підприємств та 10 профілактичних заходів.

Водночас, за словами начальника відділу з профілактики страхових випадків управління Олексія Савченка, проведена робота не є самоціллю, а лише засобом для досягнення результату – зниження кількості страхових нещасних випадків і тяжкості травмування працівників, покращення умов праці на робочих місцях у суб’єктів господарювання та приведення їх у відповідність до нормативних вимог. Основна задача – мінімізувати ризик отримання травми на виробництві чи професійного захворювання для усіх застрахованих в управлінні осіб.

В управлінні Фонду соцстраху у Київській області відбувся третій етап заслуховувань керівників відділень

 

У четвер, 19 липня, ще четверо керівників відділень відзвітували про результати роботи за перше півріччя поточного року. Однак на цьому «період звітів» в управлінні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області не завершується: найближчим часом буде проведено ще один раунд заслуховувань, на якому доповідатиме керівник відділення у м. Славутич. Сьогодні заслухали керівників Богуславського, Іванківського, Ставищенського та Яготинського відділень.

Керівники відділень звітували перед спеціально створеною комісією у складі керівників усіх структурних підрозділів управління. Було заслухано ряд питань щодо стану виробничого травматизму, страхових виплат та матеріального забезпечення, медичних та соціальних послуг, фінансового контролю та аудиту, фінансово-економічної роботи та бухгалтерського обліку, організаційних та інших напрямків.

За підсумками заслуховування звітів комісія внесе начальнику управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування у Київській області Георгію Галицю пропозиції щодо подальшої роботи керівників робочих органів Фонду на місцях.

Нагадаємо, що управлінням підготовлено відповідний наказ, яким затверджено порядок оцінювання ефективності діяльності начальників відділень управління, склад комісії з оцінки показників ефективності діяльності керівника відділення та положення про комісію.

 

По Київській області витрати на допомогу по тимчасовій непрацездатності склали понад 175 млн. гривень

Витрати на виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності станом на 1 липня 2018 року становлять 175352 тис. грн. У порівнянні з аналогічним періодом 2017 року витрати збільшились на 41505 тис. грн. або на 31,0%. Збільшення фактичних витрат відбулося за рахунок росту середньоденної допомоги на 52,76 грн. (з 158,64 грн. до 211,40 грн.). Про це повідомляє прес-служба управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області.

Кількість робочих днів, втрачених через тимчасову непрацездатність складає 829,5 тис. днів. У порівнянні з аналогічним періодом 2017 року, кількість днів зменшилась на 14,2 тис. днів.

 

На Київщині профінансовано 10,5 тис. лікарняних листків по догляду за дітьми до 14 років і хворими членами сім’ї

 

Понад 16,5 млн грн було направлено управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області на виплату допомоги з тимчасової втрати працездатності по догляду за хворим членом сім’ї відповідно до оперативних даних за І півріччя 2018 року. Загалом було профінансовано 10,5 тис. листків непрацездатності зазначеної категорії.

Право на оплату листків непрацездатності по догляду за хворим членом сім’ї мають усі застраховані у Фонді особи. Розмір допомоги визначається на загальних підставах і залежить від страхового стажу: від 50% середньої заробітної плати (якщо стаж не перевищує 3 років) і до 100% (якщо стаж – понад 8 років).

На відміну від листків непрацездатності у зв’язку із хворобою власне застрахованої особи, фінансування за якими здійснюється ФССУ починаючи з шостого дня непрацездатності, лікарняні листки по догляду за хворим членом сім’ї оплачуються Фондом з першого дня.

Надання допомоги з тимчасової втрати працездатності по догляду за хворою дитиною віком до 14 років здійснюється за весь період, протягом якого дитина за висновком лікаря потребує догляду, але не більше 14 календарних днів. А в разі стаціонарного лікування – за весь час перебування застрахованої особи в стаціонарі разом із хворою дитиною.

Допомога по тимчасовій непрацездатності по догляду за хворим членом сім’ї виплачується не більш як за три календарні дні, а у виняткових випадках, з урахуванням тяжкості хвороби та побутових обставин, – не більш ніж за сім календарних днів.

 

Санаторно-курортне лікування за кошти Фонду пройшли більше 3 тис. осіб з інвалідністю

З початку 2018 року за рахунок коштів Фонду соціального страхування України адресним санаторно-курортним лікуванням було забезпечено понад 3 тис. осіб з інвалідністю внаслідок трудового каліцтва. Відповідно до нового механізму, зазначені особи мають право вільного вибору закладу для проходження лікування, що збільшило доступність та охоплення соціальною послугою порівняно із тим же періодом минулого року. Про це повідомила прес-служба виконавної дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області.

ФССУ також здійснює компенсацію вартості проїзду потерпілих на виробництві до санаторно-курортного закладу та назад, у тому числі спеціалізованого транспортування із залученням спецтехніки та медичного персоналу. Крім того, у разі необхідності супроводу особи з інвалідністю до санаторно-курортного закладу, якщо така потреба визначена висновком МСЕК, Фонд фінансує витрати на перебування (проживання, харчування, витрати на проїзд) супроводжуючої особи на весь період санаторно-курортного лікування особи з інвалідністю.

Термін санаторно-курортного лікування для потерпілих з наслідками травм, захворюваннями хребта та спинного мозку становить 45 діб. Для інших категорій потерпілих – 24 доби.

Нагадаємо, з травня минулого року ФССУ було впроваджено новий механізм  забезпечення санаторно-курортним лікуванням потерпілих внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, затверджений постановою правління Фонду від 24 травня 2017 року № 33 «Про затвердження Порядку відшкодування витрат за надані послуги санаторно-курортним закладам за вибором потерпілих внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання».

Зазначимо, упродовж 2017 року за рахунок коштів Фонду соціального страхування України послугами із санаторно-курортного лікування було забезпечено 7 883 осіб з інвалідністю внаслідок трудового каліцтва/професійного захворювання та їх супроводжуючих. З них 484 людини є внутрішньо переміщеними особами.

 

На Київщині потерпілі на виробництві отримали від Фонду соцстраху 310,3 тис. грн. одноразових допомог

Відповідно до оперативних даних за перше півріччя цього року управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області профінансувало надання одноразових допомог 31 застрахованій особі, що втратили професійну працездатність через трудову діяльність. Загальна сума виплат склала понад 310,3 тис. грн.

Розмір зазначених виплат визначається відповідно до ступеня втрати професійної працездатності. Максимальний розмір такої допомоги складає 17 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на день настання права потерпілого на страхову виплату.

Якщо комісією з розслідування нещасного випадку встановлено, що ушкодження здоров’я настало не лише з причин, що залежать від страхувальника, а і внаслідок порушення потерпілим нормативних актів про охорону праці, розмір одноразової допомоги підлягає зменшенню, але не більше ніж на 50%. Відсоток зменшення розміру одноразової допомоги визначається рішенням комісії з питань охорони праці підприємства, а якщо вона не створена, комісії з питань вирішення спорів при управлінні (відділенні) Фонду.

Право потерпілого на отримання допомоги настає з дня визначення МСЕК стійкої втрати професійної працездатності та виплачується в місячний строк.

Також ФССУ компенсує потерпілим на виробництві 100% втраченого заробітку на час лікування і реабілітації після отриманої травми та, в подальшому, фінансує щомісячні страхові виплати.

Розмір щомісячної виплати встановлюється відповідно до ступеня втрати професійної працездатності та середньомісячної заробітної плати потерпілого перед настанням страхового випадку. При цьому, максимальний розмір щомісячної страхової виплати не може перевищувати 10 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на дату настання права на страхову виплату.

Так, за оперативними даними І півріччя 2018 року управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області здійснило фінансування за листками непрацездатності, виданими внаслідок професійного захворювання або травми, пов’язаної з нещасним випадком на виробництві, 106 особам. Щомісячні страхові виплати станом на сьогодні отримують понад 4,5 тис. потерпілих.

Нагадаємо, якщо внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання потерпілий тимчасово втратив працездатність, ФССУ фінансує всі витрати на його лікування.

 

Правління Фонду затвердило нову форму заяви-розрахунку

Як повідомила прес-служба управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, з 1 жовтня 2018 року почне діяти нова форма заяви-розрахунку для надання матеріального забезпечення застрахованим особам та окремих виплат потерпілим на виробництві. Документ оформлює та подає до робочого органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України або його відділення страхувальник (роботодавець).

Відповідну постанову «Про затвердження Порядку фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою непрацездатності та деяких виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів ФССУ» правління Фонду затвердило на своєму позачерговому засіданні 19 липня.

Нова форма заяви-розрахунку об’єднала документи, на підставі яких здійснювалось фінансування страхувальників до реорганізації Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.

Зокрема, відповідно до прийнятого Порядку, оформлена заява-розрахунок може бути передана роботодавцем і прийнята Фондом в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису.

Крім того, Порядок запроваджує нові підходи до обслуговування страхувальників, дозволить вдосконалити систему фінансування та упередити можливі помилки при визначенні розміру допомоги та страхових виплат.

З цією метою робочі органи виконавчої дирекції Фонду здійснюватимуть попередній контроль правильності нарахування виплат та у разі виявлення помилок надаватимуть рекомендації страхувальнику щодо їх усунення ще до фінансування виплат. Це дозволить уникнути штрафів, які сьогодні можуть накладатись на роботодавця у разі виявлення неправомірного  використання коштів Фонду соціального страхування України під час перевірок за фактом вже профінансованих заяв-розрахунків.

Також з 1 жовтня цього року набуває чинності система інформування роботодавцем про здійснені виплати застрахованим особам, що має на меті зменшити ризик можливих затримок при компенсації застрахованим особам втраченого заробітку за період хвороби (оплата за листками непрацездатності), виплаті допомоги по вагітності та пологах, здійсненні страхових виплат потерпілим на виробництві.

Матеріальне забезпечення від Фонду отримали 1,5 млн українців

Як повідомила прес-служба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, з початку 2018 року Фондом соціального страхування України було профінансовано надання матеріального забезпечення у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності (компенсація втрати заробітку за час перебування на лікарняному), допомоги по вагітності та пологах і допомоги на поховання для понад 1,5 млн осіб.

Матеріальне забезпечення у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності (враховуючи догляд за хворою дитиною) і у зв’язку із вагітністю та пологами перераховується Фондом на окремий поточний рахунок роботодавця для виплати працівникам не пізніше 10 робочих днів з дня отримання від страхувальника заяви-розрахунку. Усі виплати здійснюються Фондом соціального страхування в повному обсязі.

Право на матеріальне забезпечення від ФССУ мають усі застраховані – громадяни України, іноземці, особи без громадянства та члени їх сімей, які проживають в Україні. Це право виникає з настанням страхового випадку в період роботи, здійснення підприємницької та іншої діяльності.

Нагадаємо, допомога по вагітності та пологах надається застрахованій особі у розмірі 100% середньої заробітної плати (доходу) і не залежить від страхового стажу (за умови наявності страхового стажу від 6 місяців, у разі меншого стажу розмір допомоги не може перевищувати двократний розмір мінімальної заробітної плати).

Розмір допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності залежить від страхового стажу застрахованої особи: від 50% середньої зарплати (якщо стаж не перевищує 3 років) і до 100% (якщо стаж – понад 8 років).

Допомога на поховання призначається сім'ї померлого або особі, яка здійснила поховання, на підставі свідоцтва про смерть застрахованої особи і не може бути меншою за розмір прожиткового мінімуму.

З 1 жовтня набуває чинності система інформування роботодавцями про здійснення виплат застрахованим особам

Правлінням Фонду соціального страхування України затверджено новий Порядок фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та деяких виплат потерпілим на виробництві. Про це повідомляє прес-служба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Відповідна постанова набуває чинності з 1 жовтня 2018 року та, зокрема, впроваджує систему оперативного інформування роботодавцями про здійснення виплат співробітникам шляхом надання до робочого органу виконавчої дирекції Фонду повідомлення.

Повідомлення про проведення виплат за встановленою формою може бути надіслано роботодавцем в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису, надіслано листом з повідомленням, або надано безпосередньо до робочого органу виконавчої дирекції Фонду чи його відділення. Строк надсилання повідомлення – упродовж місяця з дня проведення виплат.

«Головна мета нововведення – зменшити ризик затримок при виплатах за лікарняними листками. Документ розробили фахівці департаменту страхових виплат та матзабезпечення виконавчої дирекції ФССУ під керівництвом в.о. директора виконавчої дирекції Фонду Сергія Нестерова та директора департаменту Світлани Зарубіної – це була довготривала робота і професійний підхід, тому в результаті напрацьовано документ, який дозволить збільшити наш контроль за дотриманням роботодавцями прав застрахованих осіб. І одночасно допомогти роботодавцям завдяки заміні перевірок використання коштів Фонду на попередній контроль і упередження помилок. Тобто знизити для них ризик накладення штрафів. А в подальшому також зменшити навантаження шляхом спрощення звітності – наприклад, працюємо над вилученням звіту Ф-4 про використання коштів Фонду», – зазначив голова правління Фонду соціального страхування України Володимир Саєнко.

За новим порядком робочий орган виконавчої дирекції Фонду або його відділення після надходження заяви-розрахунку здійснюватимуть перевірку інформації, наведеної в ній, зокрема, правильність нарахування виплат, наявність даних про страхувальника в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування, дані про сплату ЄСВ тощо.

При виявленні помилок та/або недостовірних відомостей заява-розрахунок повертається страхувальнику з рекомендаціями щодо їх усунення.

Перевірка заяви-розрахунку, надання рекомендацій за її результатами та фінансування для здійснення виплати застрахованій особи здійснюється робочими органами виконавчої дирекції Фонду або їх відділеннями упродовж 10 робочих днів після надходження заяви-розрахунку від роботодавця.

Відповідно до частини другої статті 32 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування», допомога по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах виплачується застрахованим особам у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати.

Нагадаємо, з 01 жовтня 2018 року також почне діяти нова форма заяви-розрахунку. Зокрема, вона може бути передана роботодавцем і прийнята Фондом в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису.

 

 

 

 



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь