МЕТОДИЧНА СЕСІЯ ІРЦ
МЕТОДИЧНА СЕСІЯ. РОЛЬ ІРЦ У ФОРМУВАННІ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА
9 січня на базі Студениківського інклюзивно-ресурсного центру відбулася методична сесія «Роль ІРЦ у формуванні інклюзивного освітнього середовища» керівників, вчителів початкових класів, класних керівників, практичних психологів закладів освіти Студениківської сільської ради.
Одним із пріоритетних завдань Нової української школи є формування інклюзивного освітнього середовища. Сьогодні перед нами стоїть надзвичайно важливе і відповідальне завдання – виховати нове покоління українців, для якого інклюзія стане частиною світогляду, інклюзія як новий погляд на місце «особливої» дитини в суспільстві. Інклюзія – це не лише про рівний доступ, а й про якість освітніх, психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, яка стала можливою в повній мірі завдяки створенню інклюзивно-ресурсного центру. Коли в освітньому закладі навчаються різні діти, це автоматично не означає, що дотримано право кожної дитини на освіту. Команда психолого-педагогічного супроводу створює оптимальні умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних групах та класах з інклюзивним навчанням. Саме питання створення інклюзивного освітнього середовища та роль ІРЦ в цьому процесі було розкрито директором Студениківського ІРЦ Іриною Бідюк.
Психологічний супровід освітньої системи Нової української школи передбачає: визнання кожного здобувача освіти особистістю; неповторність кожної дитини; відсутність нездібних дітей; індивідуалізацію освітнього процесу; необхідність отримання дітьми позитивних почуттів від навчання. Як ці постулати Нової української школи реалізуються в умовах інклюзивно -ресурсного центру до присутніх в залі донесли практичний психолог ІРЦ Тетяна Ільніцька та вчитель-логопед ІРЦ Тетяна Турутя.
Теорія без практики мертва, а практика без теорії сліпа. Практичний аспект створення інклюзивного освітнього середовища в Студениківському опорному закладі загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів, в якому інклюзивне навчання отримують 2 учнів у 2 класах, продемонструвала практичний психолог Наталія Козелецька.
Учасники заходу ще раз пригадала слова Василя Сухомлинського: «Не можна вимагати від дитини неможливого – до певного рівня і певного кола знань різні діти йдуть по-різному». Стосовно дітей з особливостями психофізичного розвитку Василь Олександрович відзначав: «Вчити і виховувати таких дітей треба у масовій загальноосвітній школі: створювати для них якісь спеціальні навчальні заклади немає потреби, Ці діти не є потворними, а найкрихітніші, найніжніші квіти в безмежно різноманітному квітнику людства». Слова видатного педагога – це дороговказ у роботі педагогічних працівників не тільки з дітьми з особливими освітніми потребами, а й з усіма дітьми закладів освіти.
На завершення заходу всі присутні відвідали кабінети Студениківського ІРЦ, ознайомилися з можливостями надання якісних психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, оцінили обладнання ІРЦ.
Ірина Бідюк директор Студениківського інклюзивно-ресурсного центру