ОСВІТА
КОМЕНТАРІ ЩОДО ПОЧАТКУ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО РОКУ
Голова Студениківської громади Марія Лях:
- Громада виділила 49 тис. гривень на придбання масок, засобів захисту, термометрів. Плануємо запастися ними наперед. Маємо в резерві ще більше 100 тис. гривень. Закуповуємо у санітарні приміщення шкіл електрорушники. Та, думаю, навчальний рік буде непростим. Судячи зі щоденної статистики, дистанційне навчання таки переважить. Тож ми розглядаємо декілька сценаріїв організації освітнього процесу. Заклади відремонтовані, готові до опалювального сезону. Щоб не було скупчень, кожен клас буде харчуватися окремо за графіком. У школі буде закритий режим, відмінена кабінетна система. Наповнюваність у класах невелика, до 12 учнів. Лише у Студениківському закладі є класи по 20 учнів. Тож лише там буде розмежування і в коридорі, де зазвичай перебуває 100 учнів початкової ланки.
Начальник відділу освіти Студениківськлої ОТГ Людмила Шевченко:
- Вживаємо всіх заходів, щоб начальний рік розпочався організовано, із дотриманням усіх карантинних вимог. За основу своєї роботи взяли рекомендації Міністерства охорони здоров’я - постанову №50 від 22 серпня головного санітарного лікаря. Встановлюються такі протиепідемічні заходи:
вчителів допускають до закладу після вимірювання температури (має бути не більше 37,2) та в масці, респіраторі або захисному щитку;
якщо вчитель виявив удома, що в нього температура вище 37,2, потрібно попередити про це безпосереднього керівника та не виходити на роботу. Також необхідно звернутися по медичну допомогу;
директор відповідає за те, щоб у медичному пункті школи були необхідні засоби та обладнання (безконтактні термометри, дезінфектори, антисептики для рук, засоби особистої гігієни та індивідуального захисту);
також директор розробляє маршрут та розклад, за яким учні приходять у школу. У розкладі занять буде передбачено можливість різного часу початку та закінчення занять (перерв) для різних класів та груп. Перевага заняттям на свіжому повітрі;
до закладу не допускаються батьки чи опікуни, окрім тих, хто супроводжують учнів з інвалідністю;
вчителі перед уроками опитують учнів щодо самопочуття та ознак респіраторних захворювань. Якщо такі ознаки виявляють за відсутності батьків, учень одягає маску та має бути тимчасово ізольований. Також про це інформують батьків та спільно з ними вирішують, чи скеровувати дитину до медичного закладу. Приміщення, де виявили дитину з ознаками хвороби, провітрюють та проводять там дезінфекцію поверхонь;
якщо в учня виявили COVID-19, усі його однокласники потребують самоізоляції;
учнів допускають до приміщення школи за наявності маски або респіратора. На заняттях вони можуть їх не використовувати. Проте для пересування закладом маски або респіратори використовувати необхідно;
водночас, учні 1–4 класів допускаються та можуть пересуватися закладом без масок чи респіратора;
у регіонах “помаранчевої зони” вчителям під час викладання рекомендують використовувати захисні щитки;
на всіх входах до школи створено місця для дезінфекції рук, вони позначаються яскравим вказівником, тут же розміщено правила обробки рук.;
у туалетах наявне рідке мило та паперові рушники (або електросушарки для рук) . Використання багаторазових рушників заборонено;
основним засобом гігієни рук має бути миття рук з милом. Антисептичні засоби треба використовувати лише за браком проточної води з милом. Також не рекомендується замінювати миття рук з милом або оброку антисептиками на протирання вологими антисептичними серветками;
наприкінці робочого дня потрібно провести дезінфекцію поверхонь (зокрема й, дверних ручок, столів, місць для сидіння, перил тощо);
після кожного уроку проводити провітрювання класу протягом 10 хвилин. Про всі деталі організації навчального процесу учнів повідомлять класні керівники та очільники закладів освіти.