ГРОМАДСЬКІ СЛУХАННЯ
ГРОМАДСЬКІ СЛУХАННЯ ВЗЯЛИ ТАЙМ-АУТ
Питання, пов’язані із школою, пониженням її статусу чи якимись загрозами - реальними чи уявними, завжди болючі. Тому на громадському обговоренні у селі Соснова у нетеплому клубі було гаряче. У кожного із спікерів – своя правда і прислухатись до опонента дуже непросто. Але, як каже Марія Олександрівна: «Маємо навчитися слухати один одного і думати стратегічно!».
Питання пониження ступеню школи стояло вже кілька років поспіль. Спробуємо пояснити суть справи. Що це означає для школи. Вона стане не одинадцярічкою, а дев’ятирічкою.
У цьому році не набралося дітей до другого класу. Наразі у закладі навчається 79 дітей, із них 46 мешкає у селі Соснова, решта доїжджають із інших громад. У зв’язку із завершенням процесу децентралізації і утворенням громад, кожна із них буде боротися за своїх дітей, бо плачевна ситуація із наповнюваністю класів характерна для всіх сільських громад України. Кошти на підвезення учнів з інших громад виділяти не будуть, батьки повинні підвозити дітей самотужки, Ще один аргумент – це концепція розвитку освіти, яку впроваджує МОН, яка не передбачає державного фінансування малокомплектним школам, у яких загальна кількість учнів менша 50, а кількість учнів у класі менше 5. Якщо діти із інших громад не ходитимуть у Соснівську школу, то високий ризик, що школу закриють взагалі, бо таких класів, де менше 5 учнів, щороку 5 і ставатиме більше.
Студениківська громада бачить єдиний вихід для збереження школи у тому, що вона стане філією опорної і тоді фінансування буде значно кращим, а рішення щодо статусу школи чи її існування, ухвалюватимуть депутати сільської ради. Це дасть також можливість уникнути неефективного індивідуального навчання, покращити матеріально-технічну базу та впровадити практику класів - комплектів. Але школа позбудеться статусу юридичної особи, директор стане завідувачем філії, дев’ятирічна збережеться, навантаження вчителів зменшиться. Садочок залишається, а якщо у класі менше п’яти дітей, вони можуть підвозитись до опорного закладу.
До речі, із 9 мільйонів гривень надходжень за три роки від села Соснова, 7 мільйонів 263 тисячі витрачено на школу плюс ще і трохи більша за 7 мільйонів сума освітньої субвенції.
Позиція жителів зрозуміла: вони хочуть, щоб школа залишилася юридичною особою і працювала в такому режимі і далі. Але єдиний шлях до збереження школи в селі – це реорганізація Соснівського НВО. До консенсусу так і не дійшли і вирішили взяти час до середи, 3 лютого, 12.00.