Переспективи розвитку освіти громади. Громадське обговорення
План моделювання мережі закладів середньої освіти Студениківської ТГ
Інформаційне повідомлення про проведення громадського обговорення (слухання) щодо зміни типу Філії Соснівська гімназія Студениківського ліцею Студениківської сільської ради
Найменування організатора громадського обговорення (слухань)- Студениківська сільська рада.
Проблемне питання: врахування думки жителів Студениківської сільської територіальної громади щодо зміни типу Філії Соснівська гімназія Студениківського ліцею.
Соціальні групи населення, на які поширюватиметься дія прийнятого рішення: жителі Студениківської територіальної громади.
Запрошуємо вас долучитися до громадського обговорення проєкту рішення про зміну типу Філії Соснівська гімназія Студениківського ліцею Студениківської сільської ради, формування стратегічних цілей розвитку, перспективної, оптимальної, спроможної мережі закладів загальної середньої та дошкільної освіти Студениківської сільської ради на 2025-2027 роки.
Відповідно до пункту 30 частини 1 статті 26, статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту»:
- «Рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування, типу і форми власності приймає його засновник (засновники)».
- «Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади та /або суспільства».
- «Рішення про утворення комунальних початкових шкіл, гімназій як окремих юридичних осіб, їх реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) приймають міські, сільські, селищні ради».
- «Реорганізація, зміна типу, ліквідація закладу загальної середньої освіти у сільській місцевості допускається лише після громадського обговорення проекту відповідного рішення засновника, який оприлюднюється не менше ніж за один рік до прийняття відповідного рішення».
Відповідно до Конституції України (стаття 143):
«Територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції».
Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (стаття 26):
«Реорганізація, перепрофілювання, або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради».
Закону України «Про повну загальну середню освіту» ( ст. 32).
«Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання ( зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає його засновник».
Закону України «Про освіту»: (стаття 25):
«Засновник закладу освіти зобов’язаний: у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти».
Головне у закладі освіти – це якість знань, рівень підготовки учнів, вміння набувати навиків спілкування у колективі однолітків, формувати лідерські якості, інтелектуальні, творчі, спортивні здібності тощо. Бо тільки у конкурентному учнівському середовищі у дітей є мотивація до кращих результатів у навчанні.
Період реформ, розпочатий державою, поставив питання реорганізації та закриття шкіл у сільській місцевості. Ця проблема гостра для всієї України і є результатом демографічної кризи, яка спостерігається в державі. З кожним роком кількість учнів в українських школах скорочується, тому й не дивно, що чимало закладів освіти стали напівпорожніми.
Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади та/або суспільства.
Враховуючи вищевказані положення, оптимальне функціонування мережі закладів загальної середньої освіти громади повинно виходити з об’єктивно існуючого запиту на освітні послуги.
Тому перед місцевою владою постає питання раціонального розподілу освітньої субвенції та утримання закладів освіти (оплату за енергоносії, зарплату технічному персоналу громада платить із власного бюджету) та переведення дітей до більших шкіл для забезпечення кращих умов навчання завдяки вивільненим коштам.
На жаль, з кожним роком у нашій громаді, як і в Україні, знижується народжуваність, відповідно, зменшується кількість учнів, про що детально вказано у презентації. У той же час, саме наповнюваність класів є основною складовою розрахунку освітньої субвенції, яка визначається з урахуванням кількості населення та щільності його проживання і, яка передбачена, виключно на заробітну плату педагогічних працівників.
Місцезнаходження та адреса електронної пошти, номер телефону організатора громадського обговорення, за якими можна отримати консультації з питання, що винесено на громадське обговорення, Студениківська сільська рада, 08421, Київська обл., Бориспільський р-н, с.Студеники, вул. Переяславська, буд.19, електронна пошта studenikisr@ukr.net
Прізвище та ім’я особи, визначеної відповідальною за проведення громадського обговорення – Гудзь Микола Михайлович –заступник сільського голови. Контактна особа – Крамаренко Олеся Василівна, В.о.начальника відділу освіти, охорони здоров'я, молоді і спорту, культури, туризму та соціального захисту населення, тел. (04567) 2-72-10, електронна пошта відділу освіти osvita@studenykivska-gromada.gov.ua
Строк і спосіб оприлюднення результатів громадського обговорення, узагальнення висловлених в ході проведення громадського обговорення зауважень та пропозицій здійснюється організатором. Після отримання висловлених пропозицій та проведеного аналізу відбудеться оприлюднення результатів громадського обговорення на сайті Студениківської сільської ради.